با افزایش اهمیت حضور در نتایج موتورهای جستوجو و جلب توجه کسبوکارها به سمت آن، کم کم سازمانهایی در انجام خدمات سئو، تخصص و مهارت یافتند. بدین ترتیب این امکان فراهم شد که بسیاری از شرکتها بتوانند بدون درگیر شدن با مباحث تخصصی سئو، جای خود را در پیوندهای ابتدایی نتایج جستوجو باز کنند. البته معمولاً با بزرگتر شدن سازمانها، این نیاز ایجاد میشود که چنین اموری در خود سازمان انجام شود، تا ضمن کاهش هزینهها، با نظارت مستقیم مدیران ارشد، یکپارچگی محتوایی و فنی در وبسایت شرکت حفظ گردد.