به مشتری اجازه میدهند که فرآیند فروش را در دست بگیرد
بهترین روش کنترل فرآیند فروش این است که سؤال بپرسید. اگر سؤالات خوبی بپرسید، میتوانید مشکلات شخصی یا سازمانی مشتریتان را شناسایی کنید و بسنجید که آیا محصول شما میتواند گروهی از مشکلات مشتری باز کند یا خیر. همچنین این بهترین روش برای کشف نیازها و ارزشهای مشتری و شناساندن خودتان بهعنوان یک متخصص است.
اطلاعات بیربطی ارائه میکنند
زمانی که در دنیای تجارت بودم، در جلسات بیشماری شرکت میکردم و بارها دیده بودم که فروشندگان از چیزهایی صحبت میکنند که کاملاً به افراد حاضر در جمع بیارتباط است. برای مشتریان اهمیتی ندارد که شما چه پشتوانه مالیای دارید یا چه کسانی مشتری شما هستند؛ آنها فقط به این موضوع فکر میکنند که محصول یا خدمت شما به دردشان میخورد یا خیر. بیشتر زمان جلسه را به بیان مزایای محصولتان در رابطه با مشکل یا خواسته مشتری بپردازید تا آنها متقاعد شوند که محصولتان مشکل آنها را حل و زندگیشان را سادهتر میکند.
نمیتوانند معامله را ببندند
اگر دارید محصول یا خدماتی را به فروش میرسانید، باید از مشتری بخواهید که آن را بخرد. بهویژه وقتی که مدتی را صرف بررسی کردهاید و میدانید که محصول شما میتواند نیاز یا مشکل مشتری را حل و به او کمک کند. مادامی که به روشی مؤدبانه، با اعتمادبهنفس و خیرخواهانه از مشتری بخواهید محصولتان را بخرد، نتیجه خوبی نیز خواهید گرفت.