ازجمله قابلیت‌های CRM تحلیلی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد

نظارت بر رویدادها

یکی از ویژگی‌های CRM تحلیلی، نظارت بر رویدادها می‌باشد. برای مثال، سازمان با دنبال کردن و نظارت بر تبادل‌های انجام‌شده با مشتری درمی‌یابد که وی تا حد مشخصی از محصولات سازمان را خریداری نموده است و بنابراین واجد شرایط برای تخفیف ویژه یا امکان خرید محصولات دیگر با شرایط آسان‌تر می‌باشد.

آنالیز نمودن

با آنالیز نمودن داده‌های مشتری، سازمان می‌تواند سناریوهای احتمالی متعددی را درباره‌ی مشتریانش بررسی نماید. برای مثال بررسی این‌که چقدر احتمال دارد مشتری یا طبقه‌‌ای از مشتریان که محصولی را خریده‌اند، محصول مشابه دیگری را نیز خریداری نمایند.

مدل‌ سازی

آخرین ویژگی CRM تحلیلی که در این بخش به آن اشاره می‌شود، مدل‌سازی پیش‌بینی نیازها است. مثلاً اگر سازمان به پایگاه دانش مشتریان دسترسی داشته باشد، می‌تواند چند برنامه توسعه‌ی محصول را ازنظر میزان موفقیت‌های احتمالی مقایسه نماید.

ادمین پاندا - 1398/04/31 - 14:57
می‌پسندم