برای ارائه یک دید کلی از فرآیند مدیریت فروش شما، شما نیاز به یک قیف فروش خوب دارید. یک قیف فروش، یک دید کلی از فرصتهای موجود در یک تیم فروش را فراهم میکند، که دقیقاً نشان دهنده درآمد تیمی است که در ماههای آینده بدست میآید.
در حالی که برخی تیمهای فروش در ابتدای فرآیند فروش از صفحه گسترده اکسل و یادداشتهای چسبنده انتخاب میکنند، استفاده از هر گونه مستندات یک شروع عالی است. یک سیستم CRM یا مدیریت ارتباط با مشتری، ابزاری به شما امکان میدهد یک نمای کلی از داراییهای فعلی خود (مشتریان بالقوه و بالفعل) را ترسیم کرده و تعیین کنندههای کلیدی موفقیت شرکتتان را مشخص نمایید. با استفاده از تکنولوژی در استراتژی فروش خود اطمینان حاصل خواهید کرد که به حداکثر سود برسید و اطمینان مییابید که هیچ معاملهای از طریق تیم فروش کسب و کارتان به شکست نمیانجامد.
سی ار امهای منطبق و سفارشی سازی شده با فرآیند فروش میتوانند به شدت در افزایش عملکرد فروش موثر باشند. تعداد زیادی از سی ار امهای محبوب وجود دارد، اما انتخاب نرم افزارCRM چالش برانگیز است.
از آنجا که گزینههای بسیاری وجود دارد، قبل از خرید نرم افزار CRM شما نیاز به پاسخ به سوالات زیر برای انتخاب مناسب ترین و بهترین نرم افزار CRM برای تیم فروش خود دارید:
- آیا یادگیری و استفاده آسان است؟
- چگونه میتوانم آن را متناسب با نیازهایم سفارشی کنم؟
- آیا یک سیستم یکپارچه است؟
- آیا به تیم فروش اطلاع میدهد که در چه زمانی باید اقدام کنم؟
- آیا گزارش دقیقی از فروش را ارائه میدهد؟
- آیا با تلفن همراه سازگار است؟ آیا میتوانم از هر کجا به آن دسترسی پیدا کنم؟