استفاده از سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان موفقیت شما را در بازاریابی تضمیم میکند
فراموش نکنید که مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM فقط یک ابزار در راستای کمک به اصلاح استراتژهای یک شرکت یا سازمان است. اما قبل از پیاده سازی سیستم نرم افزار crm سازمان باید دارای پیش فرضها و استراتژیهای مناسب و درست بر اساس ارزش مشتریات داشته باشند. استفاده از سیستم مدیریت ارتباط بامشتری ایجاد میکند که شرکت نسبت به مشتری تعهد بیشتری داشته باشد و همهی اینها بدون عرضه محصول و خدمت رقابتی ایجاد نمیکند.
در صورت استفاده سازمان از CRM باید بر طبق قسمتبندی مشتری عمل کند
بعنوان مثال استراتژی بخش باید به صورتی باشد که به طور موثر با قابلیتهای نرم افزار CRM مخلوط و ترکیب شود که این موضوع باید در تمامی واحدهای سازمان رعایت شود. چرا که سازماندهی مجدد ساختار شرکت هزینه ساز، زمانبر و برای کارمندان آن شرکت رنج آور میباشد و در صورت عدم هماهنگی در میان اجزا سازمان به طور کامل موثر واقع نمیشود.
با داشتن یک پایگاه داده متمرکز که شامل اطلاعات مشتریان است در مدیریت ارتباط با مشتری موفق میشوید
اکثر سازمانهای بزرگ و موفق دارای یک پایگاه داده متمرکز و بزرگ هستند اما داشتن چنین پایگاه دادهای برای موفقیت کافی نیست چرا که رعایت اصول و استانداردهای سخت افزاری و نرم افزاری مهمتر است و همچنین داشتن پایگاه داده کوچک نگهداری سیسیتم را آسانتر میکند.
CRM یک پروژه شروع شده است
فرایند مدیریت ارتباط با مشتری شامل تست، اجرا و تست دوباره است. واضح است که اجرای عملکرد بهبود تدریجی بصرفهتر و تاثیرگذارتر از عملکرد شروع شده است. چرا که در این عملکرد تدریجی، مدیریت ارتباط با مشتری با حالت ویژه شرکت ذکر شده منطبق میشود.