دنیای امروز دنیای تحولهای سریع و گسترده است. دنیای تجارت به سوی جهانی شدن در حرکت است و این فرآیندی است که منجر به حضور و رقابت تنگاتنگ ظرفیت های مختلف تجاری شده است و به همین علت در آموزش بازاریابی بر مهارتهای فروش تاکید میگردد. آن چه می توان گفت این است که چنان چه فروشندهایی نتواند به این موج شتابان متصل شود، در صحنهی رقابتهای بین المللی به موفقیت نخواهد رسید و بسیاری از فرصتها را به سود دیگران از دست میدهد. آموزش بازاریابی با توجه به اهمیت این نکتهها بر مهارتهایی تاکید دارد که یک فروشنده به کمک یادگیری آنها میتواند حاشیه سود و فروش خود را ارتقا دهد.
در شرایط کنونی تجارت، آموزش بازاریابی با توجه به نیاز فروشندهها متحول شده است. عرصهی فروشندگی نیز به عنوان زیر مجموعهی تجارت چه به صورت کلی و جزئی دستخوش تغییر شده است. در دورههای آموزش بازاریابی به فروشندهها؛ تاکید میکنند با توجه به اهمیت فروش موفق هر فروشنده ای باید تصمیم بگیرد که در ارتباط با این تغییر کجا قرار بگیرد.
از گذشته تا به امروز فروشندگان قلابی در کمین هستند تا با فریب و کلاهبرداری مشتری را وادار به خرید محصول یا خدمات کنند. در آموزش بازاریابی به فروشنده آموزش میدهند که وظیفهی یک فروشنده این است که باهوش و زیرک باشد و مردم را با رفتاری منطقی؛ علاقه مند به خرید کنند. بازار پُر از رقابت در دنیای امروزی بسیاری از شرکتها و سازمانها را بر آن داشته است که با موضوع فروش بطور جدی برخورد کنند و روند آموزش بازاریابی شرکت را بر اساس آن پی ریزی نمایند. همچنین در آموزش بازاریابی تاکید بر این است که فقط از فروشندههای حرفهای و خبره برای فروش کالاها استفاده شود.