با چه رفتارهایی می‌توانیم احساس مان را به مشتریان منتقل کنیم؟

با او یک دوست باشید نه فروشنده

به نظر مشاوره بازاریابی سعی کنید با مشتریان خود مانند اعضای خانواده و دوستان خود رفتار کنید، گرم و صمیمی باشید ولی رفتار مودبانه‌ای داشته باشید. سعی کنید تن صدای خود را بالا و پائین ببرید به صحبت‌هایتان هیجان ببخشید و هر از چند گاهی نیز آرام و بی‌هیجان باشید. رعایت کردن این اصول در رفتار و برخورد با مشتریان به شما کمک می‌کند که مشتریان به شما نزدیک‌تر شوند و راحت‌تر خواسته‌ها و سلیقه‌های خود را به شما بگویند.

نگاه‌تان را نسبت به مشتری عوض کنید

برخی از فروشنده‌ها به اشتباه سعی می‌کنند فقط به هدف فروش خود بیاندیشند. در حالی که فردی که روبروی شما قرار گرفته است در درجه اول یک انسان است که برای تأمین یکی از مایحتاج‌های خود به شما مراجعه کرده است و حتی ممکن است پول محدودی برای خرید داشته باشد. پس سعی کنید ابتدا، مشتریان خود را درک کنید و به دغدغه‌ها و نگرانی‌های آن‌ها توجه داشته باشید.

کشف کنید با چه کسی طرف هستید

در ابتدا اجازه بدهید این مشتریان باشند که صحبت را آغاز می‌کنند. صبر و حوصله به خرج دهید تا خودشان را معرفی کرده و هدف اصلی خود را مطرح کنند. پس از آن این شما هستید که با سوال و جواب‌ها می‌توانید به محصول مورد نیاز آن‌ها پی‌ببرید.

گفتن مزایای محصول را به انتهای مکالمه موکول کنید

سعی کنید از همان ابتدا به توضیح مزایا و جنبه‌های مثبت محصول نپردازید. بلکه سعی کنید مشتریان ابتدا نسبت به انتخاب محصولی از خودشان انگیزه و رغبت نشان دهند. بعد از آن شما می‌توانید به توصیف جنبه‌های مثبت و مزایای محصولی که مشتریان انتخاب کرده‌اند بپردازید.

موانع را شناسایی کنید

پس از اینکه با مشتریان خود صحبت کردید، از آن‌ها سوال و پاسخ‌هایی را در خصوص محصول مورد نیازشان مطرح کردید و محصولاتی را به آن‌ها معرفی کردید، حال باید به این فکر کنید که چطور می‌توانید این افراد را تبدیل به مشتریان خود کنید. به این فکر کنید که چه کارهایی برای فروش باید انجام دهید تا او تبدیل به مشتری شما شود. برای این هدف باید ببینید چه موانعی برای خرید پیش پای مشتری شما وجود دارد.

ادمین پاندا - 1398/08/21
می‌پسندم