برندسازی چیست؟

برندسازی در ساده‌ترین حالت " انتخاب یک اسم، سمبل و یا طراحی از عملکرد بازاریابی است که که یک محصول را از سایر محصولات مشابه متمایز ساخته و مشخص می نماید". بنابراین برندسازی چیست؟ شما را از سایر رقیبان تان متمایز می سازد. برندسازی چگونگی این است که شما می خواهید مخاطبین و یا افراد دیگری، شرکت تان را ببینند. برندسازی چیزی است که مخاطبین شما می توانند از سرویس ها و محصولات شما انتظار داشته باشند. برند سازی و یا طراحی برند، یک موضوع شفاف و واضح نمی‌باشد تمامی نشریات و صدها کتاب درباره این موضوع نوشته اند، در هر صورت به صورت خلاصه شما باید یک برند را به عنوان یک سازمان، سرویس و یا محصول آن همراه خصوصیتی توضیح دهید که توسط درک مخاطبین این تجارت شکل گرفته است. توجه داشته باشید، این مورد را نیز باید اشاره کرد که طراحان نمی توانند یک برند را بسازند- این تنها مخاطبین هستند که در شکل گیری یک برند موثر هستند. یک طراح تنها پایه های ساخت و طراحی برند را شکل می دهد. خیلی از مردم اعتقاد دارند که یک برند شامل عوامل اندکی است- رنگ، فونت، لوگو، شعار و شاید اندکی هم موسیقی. در واقع، مفهوم برند خیلی پیچیده تر از این موضوع می باشد. شاید شما به یک برند، "تصویر شرکت و تجارت" بگویید.

ادمین پاندا - 1398/05/06
می‌پسندم

مطالب مرتبط