معایب و محاسن روش ترجمه
ترجمه به معنای دسترسی به مطالب و اطلاعات جدید است. ضمن اینکه ترجمهها از وب سایتهای انگلیسی زبان می باشد. این سایتها برای تولید محتوا هزینههای زیادی را صرف می کنند. در نتیجه محتواهای آنها به روز و کاملا علمی است. با ترجمه محتواهای این سایتها میتوان گام به گام با علوم و تخصص کشورهای صنعتی پیش رفت و از اطلاعات آنها استفاده کرد. اما یکی از مشکلات روش ترجمه، تکراری بودن محتواها میباشد. به این معنا که در حال حاضر بیشتر وب سایتهای ایرانی برای تولید محتوای سایت خود از وب سایتهای خارجی استفاده میکنند. در نتیجه از نظر مفهومی میان محتواها شباهت زیادی بوجود میآید. ممکن است در نوشتار، کلمات و واژهها تفاوت باشد، اما اصل مطلب یکی است. با استفاده از ترجمه میتوان سایت را بهینه سازی کرده و تعداد کاربران سایت را افزایش داد؛ اما نهایتاً محتوا تکراری است زیرا وب سایتهای زیادی هستند که از تکستهای یک سایت استفاده میکنند. در نتیجه ممکن است محتواهای ترجمه شده کاربرپسند نباشند. از سوی دیگر ترجمه محتوا به هزینههای زیادی نیاز دارد.
روش ویرایشی
در این روش میتوان محتوای سایر وب سایتها را ویرایش و اصلاح و سپس به عنوان محتوای سایت بارگذاری نمود. این روش نیاز به هزینه زیادی ندارد. همچنین در مدت کوتاهی میتوان تعداد زیادی از محتواها را ویرایش کرد. اما مشکلات ویرایش و اصلاح محتوا نمیتواند وب سایت را بهینه سازی کند. علت آن واضح است؛ محتواهایی تکراری که تنها قسمتی از کلمات تغییر کرده است. همچنین ویرایش و اصلاح محتوای سایر وب سایتها نوعی سوء استفاده و جعل محتوا محسوب میشود. با تغییر چند واژه نمیتوان در طولانی مدت سایت را بهینه کرد. موتورهای جستجو هر روز در حال پیشرفت هستند و سنسورهای جدیدی به آنها اضافه می شود و به زودی محتواهای ویرایش شده را نوعی جعل و فریبکاری به حساب میآورند. در نتیجه در رتبه سایت تاثیر منفی دارد. از سوی دیگر ویرایش و اصلاح محتوا نیازمند تخصص است که از عهده هر کسی ساخته نیست.
گردآوری مطالب
راحت ترین روش تولید محتوا، گردآوری مطالب است. در این روش به تخصص زیادی نیاز نیست و با کمترین مهارت در جستجوی مطالب به راحتی میتوان در رابطه با موضوعات مختلف اطلاعات و دادههای زیادی را جمع آوری کرد. سپس این این اطلاعات در کنار یکدیگر چینش میشوند و یک محتوای جدید خلق میشود. این روش در زمان کوتاه و با کمترین هزینه انجام میشود. اما مشکلات زیادی دارد. مهمترین ایرادی که به روش گردآوری مطالب وارد است، کپی برداری و جعل میباشد. گوگل و سایر موتورهای جستجو نیز فورا این نوع محتواها را شناسایی کرده و رتبه سایت را کاهش میدهند. اگر تعداد محتواهای گردآوری شده در سایت افزایش شود، سایت از سوی گوگل مسدود میشود. همچنین کاربران با مشاهده محتواهای تکراری علاقه خود را نسبت به سایت از دست میدهند.
محتواهای پژوهشی
در روش پژوهشی محتواها توسط افرادی تولید میشوند که سابقه کارهای تحقیقی دارند. در این روش محتوا به معنای واقعی تولید میشود و حاصل کار شبانه روزی نویسنده، پژوهش و تحقیق است. استفاده از مقالات، کتابهای مختلف، وب سایتها و ... از جمله ویژگیهای روش تالیفی است. همچنین نویسنده هم به تجزیه و تحلیل مطالب تسلط کافی دارد و با داشتن اطلاعات عمومی می تواند محتواهای جدیدی را درج کند. این روش نیاز به زمان زیادی دارد. از سوی دیگر هزینهای که برای تولید محتوا به روش پژوهشی بیشتر از سایر روشهاست که گاهی برای مدیران شرکتها ممکن نیست. اما از آنجا که با استقبال بیشتری از سوی کاربران مواجه میشود، در حال حاضر به عنوان بهترین روش تولید محتوا محسوب میشود.