همدلی را به شرایط استخدام اضافه کنید
همدلی یکی از ویژگیهای اصلی یک تیم موفق است. طبق آمار سال ۲۰۱۶ موسسهی کسبوکار هاروارد، ارزش ۱۰ شرکتی که از بیشترین میزان همدلی بین اعضای تیم برخوردار بودند، در یک بازه زمانی مطالعاتی، دو برابر بیشتر از سایر شرکتها افزایشیافته بود. این آمار برای کارآفرینان به این معنا است که همدلی نه یک کالای لوکس، بلکه یک کالای ضروری است. هنگامیکه اعضای یک شرکت، همکاران خود را در سطح شخصی میشناسند و درک میکنند، با پیشبینی بهتر نیازها و ملزومات، بهرهوری را افزایش میدهند. ابن پروسهی سریعتر و هوشمندانه، بهطور حتم به افزایش نرخ رشد منجر میشود. شما با استخدام بهترین نیروهای متخصص ولی خودخواه، نمیتوانید انتظار داشته باشید که تیمی عالی در کنار خود داشته باشید. در طول پروسهی استخدام، همدلی متقاضیان را محک بزنید و مطمئن شوید که نیروهای جدید باعث میشوند شرکت شما بیش از مجموع کارکنانش، ارزشمند باشد.
رویکرد جدید و بهتری برای بهکارگیری دادهها انتخاب کنید
استخدام متخصصان علم داده به شرکت شما کمک میکند بهترین فرصتها را شناسایی کنید، ولی نباید خودتان را به آنچه که آمار و ارقام میگویند محدود کنید. بهتر است تیمهایی تشکیل دهید که میدانند چگونه دادهها و اطلاعات را به اهداف کسبوکار مرتبط کنند. در این صورت شرکت شما بهجای گرفتار شدن در دام داده، آن را بهعنوان یک مزیت رقابتی به کار میگیرید.
روی روابط سرمایهگذاری کنید، نه فروش
فروش به درآمدزایی منجر میشود و درآمد، رشد را تقویت میکند. آیا شما باید فروش را نخستین اولویت خود بدانید؟ پاسخ منفی است. مخاطبین امروزی میتوانند بوی فروش را از فاصلهی یک کیلومتری حس کنند و اغلب آنها به این موضوع اهمیتی نمیدهند. مصرفکنندگان مدرن، مشتاق «اصالت» هستند و از برندهایی استقبال میکنند که هویت واقعیشان را نشان میدهند. شما نباید بهصرف اینکه یک رویکرد بازاریابی، برای دیگران بازدهی خوبی داشته، روی آن سرمایهگذاری کنید. بهعنوانمثال ممکن است ارسال توییتهای طنز از حساب توییتر شرکت، با فرهنگ برند شما سازگاری نداشته باشد. هر تکنیکی که به سایرین خوب جواب داده، لزوماً برای شما نتیجهی فوقالعادهای نخواهد داشت. در عوض روی بخشهایی از شرکت متمرکز شوید که مشتریان فعلی به آن علاقهمندند. ارتقای محتوا در رسانههای اجتماعی، فروش شما را افزایش نمیدهد ولی باعث میشود مردم با شرکت شما رابطهی بهتری برقرار کنند. به یاد داشته باشید که برند شما باید برای مشتریان نقش آینهای را داشته باشد که بهترین «خود» آنها را به نمایش میگذارد. هنگامیکه شما بخشی از هویت مشتریان میشوید، آنها برند شما را به دوستان همفکر و همسلیقهی خود معرفی میکنند و رشد، بهخودیخود اتفاق میافتد.