مدیریت نظم

هرچقدر امیدوار باشید که این کار را انجام ندهید، در دوره‌ی شغل حرفه‌ای اکثر مدیران زمانی می‌رسد که باید به یک کارمند نظم و ترتیب ببخشند. نظم بخشیدن به‌صورت موشکافانه از بازخورد و نظر دادن متفاوت است؛ زیرا همیشه به‌طور خاص به کار و شغل کارمندان بستگی ندارد. برای مثال شما می‌توانید در رابطه با عادات استفاده از تلفن آن‌ها نظر و بازخورد بدهید، اما رسیدگی به مشکل وقت‌نشناسی یا نظافت شخصی نیازمند روش متفاوتی است.

شناسایی و برخورد با نقض واضح قانون‌ یا سیاست‌های شرکت ساده است. اما در رابطه با موقعیت‌های دیگر چطور؟ از یک سو نمی‌خواهید خودتان را کوچک کنید، از سوی دیگر نمی‌توانید اجازه دهید مسائلی که باید با آن‌ها برخورد شود رواج پیدا کنند.

از این قاعده‌ی سر‌انگشتی استفاده کنید تا بفهمید در چه مواردی باید با جدیت برخورد کنید. اگر پاسخ هر یک از سؤالات مثبت است، باید زمانی را برای صحبت کردن خصوصی با کارمندتان اختصاص دهید.

آیا مسئله بر کیفیت تحویل کار کارمندان به مشتری (درونی یا بیرونی) تأثیر می‌گذارد؟

یک طراح گرافیک معمولا دیرتر سر کار می‌آید اما دیرتر نیز کار را ترک می‌کند تا دیر آمدن خود را جبران کند. مشتریان غالباً از این رفتار بسیار ناراحت می‌شوند؛ به‌خصوص اگر گرافیست شما در حال کار روی یک پروژه‌ی اورژانسی باشد.

آیا بر هم‌بستگی گروه تأثیر منفی می‌گذارد؟

طراحان مستقل تمایل به کار روی پروژه‌های شخصی خود دارند که نیازمند جلسات کمی است و در نتیجه یکپارچگی از بین می‌رود. بااین‌حال دیگران قطعا تحت تأثیر بی‌نظمی زمانی او قرار خواهند گرفت و کم‌کم افراد دیگر نیز وسواس خود را نسبت به زمان از دست خواهند داد.

آیا مسئله بیش‌ازحد، علاقه و کارایی افراد دیگر در گروه را تخریب می‌کند؟

طراحی که در کنار کسی که دیر می‌آید می‌نشیند، از این‌که قبل از سر رسیدن همکارش باید تماس‌های تخصصی مشتریان را پاسخ دهد ناراحت است . بعلاوه او از پاسخ دادن به سؤال مدیران که «همکارت چه زمانی خواهد آمد؟» خسته می‌شود.

در این موقعیت، مدیر تیم طراحی تصمیم می‌گیرد با شخصی که دیر به سر کار می‌رسد به دلیل تأثیری که بر همکارانش می‌گذارد صحبت کند. آن‌ها توافق دارند که دیر رسیدن به سر کار مشکل حادی نیست (او مسیری طولانی برای رسیدن به سر کار باید طی کند که ترافیک سنگینی نیز دارد) اما این فرد متعهد خواهد بود که هر روز ساعت ۹:۳۰ صبح در محیط کار باشد تا تماس‌های زیاد مربوط به خودش را کاهش دهد. همچنین وی باید زمان مشخصی برای پاسخ به تماس مشتریان داشته باشد و آن زمان را به آن‌ها اعلام کند. او تا دیروقت کار می‌کند تا زمان را جبران کند و همچنین از حجم تماس‌های همکاران خود نیز می‌کاهد.

ادمین پاندا - 1398/05/20
می‌پسندم

مطالب مرتبط