مراحل چرخه فروش

با این وجود که مراحل دقیق چرخه فروش از کسب‌وکاری به کسب‌وکار دیگر متفاوت است، چرخه فروش متداولی که بتوان از آن در اغلب کسب‌وکارها استفاده کرد این‌گونه است:

  • تماس اولیه: اولین ایمیل، تماس تلفنی، جلسه یا سایر راه‌های تماس با سرنخ؛
  • تایید صلاحیت: وقتی مشخص کرده‌اید که سرنخ شما جدی است و توانایی خرید را دارد؛
  • ارائه: وقتی که ارائه فروش کامل را برنامه‌ ریزی کردید، چه به صورت دمو (demo) یا پیشنهاد مکتوب؛
  • ارزیابی: هنگامی که به نگرانی‌های مشتری می‌پردازید؛
  • انجام معامله: زمانی که فروش صورت گرفت یا امضای قرارداد انجام شد؛
  • درخواست معرفی به دیگران: از مشتری جدید و راضی‌تان درخواست کنید شما را به دیگران معرفی کنند.
ادمین پاندا - 1398/05/09
می‌پسندم