مفهوم SFA چیست؟

SFA يک متد جمع‏ آوري اطلاعات مشتريان مي باشد که در استراتژی CRM مطرح شده است.

کارکردهای مختلف SFA عبارتند از:

  • مديريت تماس: می‌توانیم با ثبت تماس‌ها و ذخیره اطلاعات تماس این اطلاعات را جمع آوری کرد.
  • مديريت حساب‌ها: باید تمامی هزینه‌ها و درآمدهای بدست آمده و اطلاعات مربوط به آن‌ها را درج نماییم.
  • مديريت فرآيند فروش: ما باید تمامی قسمت‌های فروش و روابط آن را مدیریت نماییم، و از تمام مراحلی که فرایند فروش انجام می‌شود آگاهی داشته باشیم، و تمام اطلاعات آن را ذخیره نماییم.
  • مديريت فرصت‏‌ها: بعضی اوقات پیشنهاداتی به ما می‌شود، ما باید با در کنار هم قرار دادن این پیشنهادات، بهترین فرصت را برای خود انتخاب نماییم.
  • مديريت پيشنهاد قيمت: باید توجه داشته باشیم که بر روی محصولات خود قیمت‌هایی قرار دهیم که مورد استقبال مصرف کنندگان قرار گیرد؛ می‌توانیم با دریافت پیشنهادات و نظرات آن‌ها، در قیمت گذاری محصولات بهترین قیمت را در نظر بگیریم. در این زمینه می‌توانیم با طراحی سایت و استفاده از امکانات موجود در این زمینه نهایت استفاده را ببیریم.
  • مديريت دانش: می‌توانیم از دانش و معلومات کارمندان و مشتریان در بهبود کار و بخش‌هایی از کار خود استفاده نمایم.

 

ادمین پاندا - 1398/06/23
می‌پسندم