گاهی اوقات تماس با مشتری از همهچیز مهمتر است. زمانی که اطلاعات مهمی درباره مشتری خود دارید، در صورت استفاده درست از این اطلاعات میتوانید ارتباط قویتری و پایدارتری با مشتری برقرار کنید. برای مثال، استفاده از تاریخ تولد برای تبریک، موقعیت شغلی و اطلاعاتی از این قبیل میتوانند شما را در ذهن مشتری پررنگتر کنند. در این حالت CRM هایی که محوریت اصلی آنها ارتباط با مشتری است، به کار میآیند. آنها به شما کمک میکنند تا جایی که میتوانید در مورد مشتریهای خود اطلاعات جمعآوری کنید، گزارش تعاملات خود را وارد کنید و یادداشتهای کوتاهی بنویسید. سپس وقتی قرار جدیدی برای صحبت با مشتری میگذارید، ابتدا نرم افزار crm خود را بازکنید تا اطلاعات خود را درباره آن مشتری خاص مرور کنید. این نوع CRM، معمولاً سادهترین و اغلب ارزانترین ابزار نرم افزار CRM بهحساب میرود و ازآنجاییکه تمرکز این نرمافزارها بر روی مخاطبین است، استفاده از آنها معمولاً آسان است. این نوع CRM میتواند طراحیهایی بسیار شبیه به مخاطبان گوگل یا دفترچه تلفن معمولی داشته باشد.