پست مهمان عبارت است از نوشتن محتوا توسط یک نویسنده برای سایت یا وبلاگی که متعلق به خودش نیست. نوشتن پست مهمان باعث ارتباط سایت شما با دیگر سایتها و تبادل لینک میشود که در سئو سایت و افزایش ترافیک وب سایتهای هردو طرف تأثیر بسیار زیادی دارد و یک روش عالی برای تبلیغ برند شما است. در این مقاله ما به جنبههای مختلف نوشتن پست مهمان و تاثیر آن بر سئو سایت اشاره میکنیم.
تأثیر پست مهمان روی سئو سایت چگونه است؟
حتما میدانید که گوگل چقدر به لینکدهی سایتها اهمیت میدهد و آن را دلیل بر محبوبیت محتوای یک سایت تلقی میکند، پس تأثیر نوشتن پست مهمان بر روی سئو سایت بیشتر از جهت لینکدهی میباشد و شما با تبادل لینک به سایتهای معتبر نزد گوگل و دیگر موتورهای جستجو اعتبار بیشتری دریافت میکنید و ترافیک سایتتان افزایش پیدا میکند.
برای نوشته پست مهمان از کجا شروع کنیم؟
بسیاری از سایتها در مطالب خود توضیح دادهاند که آماده دریافت پست مهمان هستند شما میتوانید با یک جستجوی ساده در گوگل این سایتها را پیدا کنید و برای آنها یک ایمیل ارسال کنید و به آنها بگویید که تمایل به ارسال پست مهمان دارید. البته توجه داشته باشید که سایتهایی که اعتبار دامنه آنها زیاد است گزینه بهتری برای ارسال پست مهمان هستند و نوشتن پست مهمان در این سایتها تأثیر بیشتری بر سئو سایت شما دارد و در نهایت کمک میکند رتبه سایت شما ارتقا یابد.
تفاوت دریافت بک لینک با پست مهمان
دو مفهوم پست مهمان و خرید بک لینک از دیگر سایتها کاملا با یکدیگر تفاوت دارند. خرید و فروش بک لینک میتواند به دریافت امتیاز منفی از گوگل منجر شود اما پست مهمان یک روش کاملاً قانونی برای افزایش رتبه سایت میباشد. الگوریتمهای گوگل کاملا به صورت محرمانه عمل میکنند اما اینطور که به نظر میرسد گوگل توجه ویژهای به رفتار مخاطبان دارد و باتوجه به رفتار آنها متوجه میشود که مطالب شما از چه نوعی هستند و بر این اساس به آنها امتیاز میدهد.
به تعداد لینکهای درون مقاله توجه داشته باشید
هدف از نوشتن پست مهمان معرفی خودتان و کسب و کارتان میباشد اما توجه داشته باشید که از آن مقاله بیش از اندازه به سایت خود لینک ندهید زیرا این کار هم کیفیت مقالهای را که مینویسید پایین میآورد و هم اعتبار سایتتان را کم میکند. پس سعی کنید تا حد امکان بیشتر از سه لینک در مقاله قرار ندهید.