مختلفی مشکلات خود را مطرح سازد یک مشتری ممکن است ابتدا مشکل خود را از طریق توییتر مطرح کند، سپس برای پیگیری خدمات، از ایمیل یا تلفن استفاده کند.یک پلتفرم CRM به گروههای خدماتی کمک میکند تا درخواستهای مشتریان را از طریق تمام کانالها بدون از دست دادن حتی یک درخواست، مدیریت کنند. با حرکت به سمت فضای ابری یا همان cloud storage، دیگر نیازی نیست که یک نرمافزار را بر روی تکتک کامپیوترهای کارمندان و موبایلهای آنها نصب کنید. با انتقال دادهها، نرمافزار و خدمات به یک محیط ابری آنلاین و البته امن، کسبوکارها میتوانند بهرهوری را افزایش، هزینهها را کاهش و مقیاسپذیری را افزایش دهند. سامانههای CRM مبتنی بر ابر، یعنی همه کاربران در هر زمانی که از سیستم استفاده میکنند، در حال کار بر روی یک داده یکسان هستند. این اطلاعات بهطور خودکار بهروزرسانی میشوند و همیشه آخرین اطلاعات واردشده در سیستم در اختیار کارمندان قرار خواهد گرفت. کارکنان شما میتوانند از هرکجا کار کنند. گروه فروش شما میتوانند بلافاصله پس از اتمام یک جلسه، اطلاعات خود را بهروزرسانی کنند. بهعلاوه، هیچ سختافزاری نیاز به راهاندازی یا ارتقا ندارد، که این امر از هزینههای IT کم میکند.