بیشتر ترافیک وبسایتها توسط موتورهای جستجوگر بزرگی همچون گوگل، بینگ و یاهو تامین میشود. اگرچه رسانههای اجتماعی و سایر سایتها میتوانند در ایجاد ترافیک برای سایت دخیل باشند اما موتورهای جستجوگر اصلی ترین و اولین روش برای گشت و گذار و پیدا کردن منابع اطلاعاتی برای کاربران اینترنت به شمار میآیند. این یک واقعیت است و فرقی نمیکند که وب سایت شما چه نوع اطلاعات، خدمات، محصولات یا محتوایی را در اختیار کاربران قرار میدهد. موتورهای جستجوگر بسیار منحصر بفرد هستند زیرا میتوانند ترافیک هدفمند برای سایت شما تامین کنند چرا که کاربران در موتورهای جستجوگر دقیقاً به دنبالِ محصول یا محتوایی هستند که شما ارائه میکنید. موتورهای جستجوگر را میتوان همانند یک بزرگراه در نظر گرفت که راه را برای کاربران هموار میسازند. اگر موتورهای جستجوگر نتوانند محتوای سایت شما را پیدا کنند یا محتوای شما را در پایگاه داده خود اضافه نمایند، مطمئن باشید فرصتی باورنکردنی را برای به دست آوردن ترافیک بیشتر (و در نهایت مشتریان بیشتر) از دست دادهاید. کوئری جستجو: کلماتی که کاربران در نوار جستجو تایپ میکنند را کوئری جستجو مینامند. این کوئریها از اهمیت بالایی برخوردارند. تجربه نشان میدهد که ترافیک حاصل از موتورهای جستجوگر میتواند اندازه موفقیت یک سازمان را تعیین کند. ترافیک هدفمند به یک سایت میتواند درآمد، محبوبیت و دیده شدن یک تجارت را به همراه داشته باشد. سرمایه گذاری بر روی سئو، نرخ بازگشت باورنکردنیای در مقایسه با سایر روشهای بازاریابی و تبلیغات دارد.