برای کسبوکارهای کوچک، یک نرم افزار crm بهسادگی میتواند به شما کمک کند اطلاعاتتان را در فضای ابری قرار دهید و هر زمان به آن احتیاج پیدا کردید، از طریق هر نوع دستگاهی به این اطلاعات دسترسی پیدا کنید. اما همانطور که شرکت شما رشد میکند، سی ار ام نیز میتواند بهسرعت گسترش یابد و ویژگیهای پیشرفتهتری را فراهم کند تا ارتباط بین کارمندان و مشتریان راحتتر شود، ایمیلهای سفارشی ارسال کند، اطلاعات لازم را از رسانههای اجتماعی جمعآوری کند و یک تصویر جامع از سلامت کسبوکار در هرلحظه به شما ارائه کند.
امروزه کسبوکارهای رو به رشد، ارتباطات و اطلاعات مشتری را به روشهای مختلف مدیریت میکنند. بعضی از این کسبوکارها، از برگه یادداشت قدیمی استفاده میکنند. دیگران ممکن است اطلاعات را در تلفن همراه خود ذخیره کنند. برخی دیگر از صفحات گسترده یا اسناد گوگل استفاده میکنند. اگر گروه کوچکی دارید، تمامی این روشها برای مدتزمان کوتاه و در مقیاس کوچک میتواند کارآمد باشد. اما اگر میخواهید سریعتر رشد کنید یا کسبوکار خود را به مقیاس بزرگتری ببرید، وقت آن است که از یک نرمافزار CRM استفاده کنید تا تمامی اطلاعات ارزشمند شما را در یک مکان کنار هم جمع کند، این دادهها را در فضای ابری در اختیار شما قرار دهد و به شما این امکان را بدهد تا بهجای صرف وقت برای تفسیر و تحلیل اطلاعات، بر روی مشتریان ارزشمند خود تمرکز داشته باشید.