در دنیا ایدهال سئو همه چیز همان طور است که گوگل میخواهد. نویسندگان لینکسازهای حرفهای هستند و هر لینکی که در وب سایتها میبینیم از جهت ارتباط و اعتبار در حد اعلا خود قرار دارند. اما آیا به عنوان یک انسان که همواره احتمال خطا در او وجود دارد میتوان این قدر ایدهال در دنیا سئو زیست؟ دنیا سئو ما با تمام اشتباهاتی که در آن مرتکب میشویم و بعد از آن جریمههای گوگل را میپذیریم هیچ وقت ایدهال نخواهد شد. در این مواقع اولین سوالی که در بحث لینکسازی به ذهن کاربر میرسد این است که بداند اعتبار در ساخت لینکهایش اثر دارد یا ارتباط؟ آیا در تعیین لینکها اعتبار و منبع مهم است یا ارزش و ربط مطلبی که بدان لینک میدهیم؟ برای پاسخ به این سوال بررسی مفصلی در سطح وب و لینکهای به کار برده شده در معتبرترین و موفقترین وب سایتها دنیا انجام دادیم. نتیجه این بررسی را با هم به نظاره مینشینیم.
ارتباط در لینکدهی
۱- در تمامی دیدگاههایی که درباره مرتبط بودن لینکها وجود دارد یک رای مشترک دیده میشود: گوگل ممکن است معتبر بودن منبع لینک را جدی نگیرد اما از بیارتباط بودن آن هرگز نمیگذرد!
۲- لینکهای مرتبط بیشترین ترافیک طبیعی را به سمت وبسایتهایی هدایت میکند که هرگز شانس دیده شدن توسط گوگل را نداشتهاند.
۳- ارتباط داشتن لینک به اصل مطلب فرصتی است برای رشد محتوا. برخی از کارشناسان ما در طول بررسیهای صورت گرفته مشاهده کردند که وب سایتهایی با لینکهای مرتبط هنوز هم شانس برای کسب اعتبار خواهند داشت؛ اما سایتهایی که ارتباط لینک را فقط به بهانه اعتبار آن نادیده میگیرند شاید فرصت دوبارهای نداشته باشن.
اعتبار در لینکدهی
اعتبار بیشتر امری شخصی است و این که بخواهیم منبع مطلب در در لینک ساختن در نظر بگیریم بستگی به شیوه تفکر نویسنده دارد. این که کاربران به چه میزان از یک مطلب استقبال کنند به لحاظ منطقی بیشتر به ارتباط مطلب بستگی دارد تا اعتبار آن.
با توجه به اینکه واحد نرمافزار مجموعه پاندا به صورت تخصصی در حوزه ابزارهای مدیریت ارتباط با مشتری فعالیت میکند، و سایت هم در کنار نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) جز این دسته از ابزارهاست، آماده به ارائه خدمت در خصوص طراحی سایت با رعایت اصول سئو و بهینه سازی سئو سایت به مشتریان عزیز میباشد.