کلمات کلیدی طولانی

این کلمات کلیدی طولانی از چند جهت اهمیت خیلی خیلی اساسی دارند. قبل از اینکه این اهمیت‌ها را برای شما توضیح دهم، با یک مثال قصد دارم کارکرد فوق‌العاده کلمات کلیدی طولانی را برای شما مشخص کنم. تصور کنید که شما یک فروشگاه آنلاین قهوه هستید و انواع قهوه‌ها را می‌فروشید. حالا دو حالت زیر را در در نظر بگیرید: شما یک کلمه کلیدی کوتاه مانند "قهوه" را هدف قرار می‌دهید: بله البته که این کلمه به طور میانگین 22/200 سرچ دارد. اما آیا این انتخاب مناسبی برای شماست؟ مسلما نه. اولا که این کلمه اصلا و به هیچ وجه هدفمند نیست. چراکه هزاران دلیل برای اینکه آدم‌ها قهوه را سرچ کنند وجود دارد؛ مثلا اینکه قهوه چه خواصی دارد؟ از چه تشکیل شده؟ انواع آن چه هستند؟ چگونه آنرا دم کنند و ... . پس احتمال اینکه این افراد به مشتری شما تبدیل شوند، بسیار کم است و این نرخ تبدیل سایت شما را پایین می‌آورد. از طرف دیگر رقابت در چنین کلمه‌ای فوق‌العاده سخت است و اصلا به این راحتی‌ها نمی‌توانید رتبه بگیرید. در مقابل این انتخاب نادرست، در آیتم بعدی یک انتخاب درست کلمات کلیدی را به شما معرفی می‌کنم. شما کلمه کلیدی "خرید قهوه" را هدف قرار می‌دهید: درست است که این کلمه به طور میانگین 140 سرچ در ماه دارد و بسیار از خود کلمه "قهوه" سرچ کمتری دارد، اما بسیار کلمۀ هدفمندی است. احتمال اینکه افرادی که خرید قهوه را سرچ می‌کنند، از شما خرید کنند از حالت بالایی بسیار بسیار بیشتر است. علاوه بر این رقابت در آن کمتر، و رتبه گرفتن در گوگل برای شما را راحت‌‌تر است. این موردی که برایتان توضیح دادم، یکی از مهم‌ترین مسائل در انتخاب کلمات کلیدی است که کسب و کارهای بسیاری به آن توجه نمی‌کنند. اگر می‌خواهید در این مورد بیشتر بدانید به مقالۀ کلمات کلیدی طولانی در وبلاگ ما مراجعه کنید.

ادمین پاندا - 1398/06/02
می‌پسندم