کلیدواژه چیست و چطور انتخاب می‌شود؟

هر کاربر وقتی وارد یک موتور جست‌وجو مثل گوگل می‌شود، به‌دنبال یافتن پاسخی برای یک سؤال، یا اطلاعاتی درباره‌ی یک موضوع خاص است. این موضوع خاص معمولاً در قالب یک واژه یا یک عبارت خلاصه می‌شود که آن را در قسمت خاصی از وبسایت موتور جست‌وجو وارد می‌کند و منتظر می‌ماند تا پاسخ او در قالب پیوندهای رتبه‌بندی‌شده، در صفحات نتایج به او نمایش داده شود. به این واژه‌ها و عبارات، کلیدواژه (Keyword) گفته می‌شود و در ادبیات تولید محتوا و سئو کاربرد فراوانی دارد. اهمیت این مفهوم به‌این‌دلیل است که به ما نشان می‌دهد، افرادی که به‌دنبال محصولات یا خدماتی مشابه محصولات یا خدمات عرضه‌شده توسط ما هستند، چطور به‌دنبال آن می‌گردند. درصورتی‌که ما بتوانیم این کلیدواژه‌ها را شناسایی و سئوی وبسایت و صفحات خود را برای بهتر کنیم، موتورهای جست‌وجو ما را مقابل چشمان کسانی قرار می‌دهند که ممکن است به مشتریان ما تبدیل شوند. برای یافتن این کلیدواژه‌ها ابزارهای رایگان و پولی بسیاری وجود دارند. گوگل با توجه به تسلطی که بر دنیای جست‌وجوی آنلاین دارد، ابزار‌های قدرتمند و رایگانی نظیر گوگل وبمَستر (Google Webmaster) و گوگل ترندز (Google Trends) ارائه کرده است که در یافتن کلیدواژه‌های مناسب، بسیار مفید هستند.

ادمین پاندا - 1398/06/11
می‌پسندم