یک پروسه‌ی استاندارد برای ارزیابی درخواست‌های افزایش حقوق

اگر تصمیم‌گیری در مورد افزایش حقوق کارمندان را کاملاً به صلاحدید و نظر شخصی مدیران بخش‌های مختلف واگذار کنید، هیچ شکی نیست که کارمندان احساس می‌کنند مورد بی‌انصافی قرارگرفته‌اند و تصویر روشنی از اینکه چرا درخواستشان رد شده، نخواهند داشت. در این پروسه باید مشخص شود که چه کسی تصمیم نهایی را اتخاذ می‌کند. در حالت ایده آل بهتر است تصمیم نهایی به عهده‌ی چند نفر باشد، تا بررسی‌ها و ترازهای سنجیده‌تری داشته باشید. علاوه بر این، بهتر است تا حد ممکن کمتر شخصی عمل کنید. پیش از اینکه کارمندان از شما درخواست افزایش حقوق کنند، خودتان مجموعه‌ای از معیارهای عینی را مشخص کنید و بر اساس آن‌ها تصمیم‌گیری کنید. شما باید بتوانید این معیارها را با کارمندان به اشتراک بگذارید و شرح دهید. اگر پروسه‌ی شفاف و روشنی برای ارتقا به سطح بالاتر دستمزد داشته باشید، راحت‌تر و مطمئن‌تر اعتماد کارمندان را جلب می‌کنید.

در خصوص افزایش حقوق کارمندان فعلی، فعالانه اقدام کنید

طبق تحقیقات، کارمندانی که اعلام می‌کنند از کار خود راضی هستند و تمایلی به ترک شرکت ندارند، افرادی هستند که همیشه از حقوق دریافتی خود رضایت دارند. به عبارتی، کارمندانی که در یک برهه‌ی زمانی، احساس می‌کنند باید درخواست افزایش حقوق بدهند، احتمالاً از مدت‌ها پیش تعهد و مشارکت خود را کاهش داده‌اند. درخواست افزایش حقوق؛ غالباً آخرین تلاش کارمندان پیش از اقدام برای یافتن شغل جدید است، مخصوصاً وقتی اطلاعات بازار پیش‌ازاین شایستگی ارتقای آن‌ها را تائید کرده باشد. بیش از ۶۰ درصد از شرکت‌ها، تلاش می‌کنند کارمندان خود را حفظ کنند. اگر شما هم در این گروه قرار دارید، دائماً دستمزد کارکنان را با اطلاعات بازار مطابقت دهید و در خصوص ارتقای آن، فعالانه عمل کنید. اغلب اوقات این داده‌ها زمانی به کار گرفته می‌شوند که استخدام‌های جدیدی در راهند. همین روند نیز عامل دیگری برای نابرابری دستمزدهای کارمندانی است که در یک سطح شغلی مشغول به کارند.

ادمین پاندا - 1398/06/23
می‌پسندم

مطالب مرتبط