نمیتوانید سرنخها را مدیریت کنید
هنگامی که تعداد سرنخها بسیار زیاد میشود، مدیریت آنها نیز به همان اندازه دشوارتر میشود. بنابراین ممکن است بهراحتی آنها را از دست بدهید. مشتریان معمولاً از راههای متعددی برای تماس و برقراری ارتباط با شما استفاده میکنند (تماس تلفنی، ایمیل، رسانههای اجتماعی و مانند آنها). از آنجا که به خاطر سپردن همهی آنها بسیار دشوار است، باید از یک سیستم هوشمند نرم افزار CRM استفاده کنید که بتواند در مرتب کردن و اولویتبندی سرنخها به شما کمک کند. در این صورت تیم فروش نیز میتواند بهموقع پاسخگوی مشتریان باشد.
بر تیم فروش خود نظارتی ندارید
هنگامی که از فعالیتهای دقیق تیم فروشتان اطلاعی ندارید یا نمیدانید چگونه با مشتریان و سرنخها ارتباط برقرار میکنند، نمیتوانید بر آنها نظارت داشته باشید. به این ترتیب پی بردن به این موضوع که آیا معیارهای درست فروش رعایت میشود یا خیر دشوار است. از سوی دیگر، هرکدام از اعضای تیم که از کسبوکارتان خارج شوند، تعدادی از سرنخها نیز هدر خواهد رفت؛ چرا که اطلاعات مربوط به مشتریان و جزئیات تعامل با آنها فقط در دسترس همان شخص بوده است. اگر یک نرم افزار CRM قدرتمند داشته باشید، تمام اطلاعات و جزئیات فروش از سوی اعضای تیم در دسترس شما خواهد بود و از فرایند فروش آگاه خواهید شد. سی ار ام به شما اطمینان میدهد اگر یکی از اعضای تیم از گروه خارج شد، مشتریان بالقوه یا سرنخها هدر نمیروند. زیرا همه چیز در دسترس شما و سایر اعضای تیم قرار دارد.
وقت زیادی را برای تنظیم گزارشها هدر میدهید
اگر خودتان یا تیمفروشتان مدت زمان زیادی صرف تهیهی گزارشها میکنید، بهتر است این فرایند را متوقف کنید؛ زیرا این زمان ارزشمند میتواند برای فرایند اصلی کسبوکارتان (یعنی فروش یا ارائهی خدمات) صرف شود. از سوی دیگر، وارد کردن دادهها و اطلاعات به صورت دستی در فایل اکسل یا پاورپوینت میتواند سبب جا افتادن یا ثبت نادرست برخی اطلاعات شود. نرم افزار CRM میتواند تمام اطلاعات را به درستی و به صورت خودکار وارد کند، دادههای مربوط به مشتریان را به طور مرتب به روزرسانی کند و در نهایت پس از حذف افرادی که از چرخهی فروش خارج شدهاند، گزارشهایی دقیق در اختیار شما قرار دهد.