در پایان روز، کسبوکار کسبوکار است و درواقع اگر فروش موفقی داشته باشید، ارزش پرداخت هزینه برای CRM را مشخص میکند. به همین دلیل است که بسیاری از سی ار امها سرنخ و معامله را در قلب و مرکز خود قرار میدهند؛ این نوع CRM، از محبوبترین نوع CRM ها میباشند.؟ در CRM سرنخ و معامله، شما مشتریان بالقوه را بهعنوان سرنخ در نظر میگیرید. همانطور که در متقاعد کردن مشتری برای استفاده از محصول یا سرویس خود تلاش میکنید، اطلاعات لازم را نیز در سیستم کاری خود وارد میکنید. سپس زمانی که این مشتریها متقاعد شدند که از سرویس یا محصول شما استفاده کنند، این سرنخها را به معامله تبدیل میکنید. نرم افزار crm به شما این امکان را میدهد که گزارش مراحل را وارد کنید، تعاملاتی را که منجر به تماس اولیه با مشتری و درنهایت انجام معاملهشده است را ردیابی کنید. این امر برای کار کردن در یک گروه فروش بسیار حیاتی است، در غیر این صورت گروه فروش مدام درگیر این سؤال است که چطور یک مشتری بالقوه را به مشتری نهایی تبدیل کرده است. این نوع CRM درواقع یک برنامه مدیریت پروژه برای گروه فروش شما است، که با محوریت مشتری و گامهای بعدی برای ارتباط با آن مشتری ساختهشده است.