کنترل این نوع مشتری مستلزم مهارت فراوانی است، زیرا او با یافتن کوچکترین بهانهای به بحث و جدل میپردازد. مشتری پرخاشگر خیلی مزاحم و دست و پا گیر است. او در برابر هر سخنی، به بحث و جدل میپردازد، در برابر هر عقیدهای سوالی مطرح میکند و صحت و سقم هر نکته را میآزماید.
- به هیچ عنوان با وی بحث و جدل نکنید.
- در صورتی که اشتباهی مرتکب شد به هیچ عنوان اشتباه او را به رخش نکشید.
- به او اطلاعات اشتباه ندهید!
- فراموش نکنید که هدف شما انجام معامله است و نه اثبات اشتباه مشتری و پیروزی در مباحثه، به قیمت از دست دادن مشتری، هرگز هدف فروشنده حرفه ای نیست.
- در نهایت شکیبایی و خویشتنداری ، گفت وگو را تا حصول یک نتیجه ادامه دهید.