با این ۳ نکته استاد سئو شوید

بهینه سازی محلی محتوا

گوگل اعلام کرده است ۲۰ درصد از جستجو‌هایی که به صورت روزانه انجام می‌شوند محلی هستند. مثلا اگر کسی قصد فروش ماشین خود را در تهران داشته باشد ترجیح می‌دهد خودرو خود را به کسی که در تهران است بفروشد تا این که در سایر شهر‌های ایران این معامله را انجام دهد. در این مواقع محتوایی که به صورت محلی تولید شده است اولین ترجیح کاربر در گوگل خواهد بود.

محتوای با زبان محاوره‌ای

شاید درج محتوا غیررسمی و به زبان محاوره ای چندان منطقی نباشد و حتی باعث آشفتگی میان تمام کاربران گوگل شود. اما گوگل اخیرا محتوا محاوره ای را یک مزیت بر می‌شمرد؛ چون:

  • مطالعه محتوا محاوره ای و قابل فهم برای کاربران لذت بخش تر است.
  • ۲۵ درصد از جستجو‌های گوگل به واسطه جستجو صوتی صورت می‌گیرد و بدیهی است که کاربران در صوت از کلمات محاوره ای هم استفاده می‌کنند.

    کلمات کلیدی چند جانبه

    دیگر هیچ گاه نمی‌توان برای بالا آمدن در گوگل روی یک کلمه کلیدی تمرکز کرد. فرض کنید قرار است خدمات دیجیتال مارکتینگ فست سئو را به گوگل معرفی کنیم و کاری کنیم در صفحه اول آن قرار گیرد. واژه دیجیتال مارکتینگ نمی‌تواند کلمه کلیدی شما در راه رسیدن به اوج باشد. برای انتخاب کلمه کلیدی باید به مقصود کاربر فکر کرد. تقریبا دیگر نمی‌توان به هیچ قائده و قانونی در زمینه انتخاب کلمات کلیدی تکیه کرد. نگران کیفیت این کلمه کلیدی هم نباشید. از وقتی هوش مصنوعی یا یادگیری ماشینی گوگل به نام Rank Brain معرفی شده است روند طبقه بندی نتایج هم بر اساس کلمات کلیدی فرق کرده است. این هوش مصنوعی دقیقاً مثل هوش یک انسان عمل می‌کند و قادر است ارزش مطالب را فارغ از قوانین گذشته بررسی کند.

ادمین پاندا - 1398/03/01
می‌پسندم