مهارت‌های مدیریت گروه

اهمیت تقسیم وظایف

اولین اولویت برای مدیران گروه تقسیم وظایف است. اهمیتی ندارد که کیفیت مهارت‌هایتان چگونه است، تنها زمانی ماهر هستید که بتوانید با موفقیت کار‌هایتان را به پایان برسانید. به همراه تیمی که پشتیبانتان باشد، موفقیت‌های بیشتری می‌توانید کسب کنید و دلیل اهمیت تقسیم وظایف مؤثر و کارا همین است! تقسیم وظایف موفق با ارتباط دادن بین فعالیت‌ها و افراد شروع می‌شود، بنابراین ابتدا باید نقش‌ها و اهداف گروهتان را شرح دهید. یکی از راه‌های انجام این کار ایجاد یک منشور گروه است که هدف تیم و چگونگی کارکرد آن را تنظیم و مشخص می‌کند. نه‌تنها این کار باعث می‌شود گروهتان برای یک شروع خوب آماده شود، بلکه اگر گروه از مسیر منحرف شود، می‌تواند آن‌ را به مسیر بازگرداند. بعد از آن در شرایطی هستید که می‌توانید در رابطه با مهارت‌ها، تجربه و صلاحیت‌های گروهتان فکر می‌کنید و شروع به تطبیق افراد با فعالیت‌ها ‌کنید.

انگیزه بخشیدن به گروه

وظیفه‌ی کلیدی دیگری که به‌عنوان یک مدیر دارید، انگیزه دادن به اعضای گروه است. یک تئوری مدیریتی با نام «تئوری x و y»، دو رویکرد متفاوت در رابطه با انگیزه دادن را توضیح می‌دهد. این نظریه به تصور بنیادی و اساسی بستگی دارد که شما در رابطه با کارمندان ایجاد می‌کنید. اگر باور دارید که آن‌ها به‌صورت ذاتی تنبل هستند، به تئوری x معتقد هستید، درحالی‌که اگر باور دارید که اکثرا خوشحال هستند و به کار کردن تمایل دارند، پیرو تئوری y هستید. اطمینان حاصل کنید که به‌طور کامل با این تئوری‌ها آشنا شده‌اید، آن‌ها می‌توانند به‌طور اساسی بر موفقیت شما در انگیزه بخشیدن به افراد مؤثر باشند. تئوری‌های «بهداشت و انگیزش» هرتزبرگ، «انگیزه انسان» مک‌کلِالند و «سه عامل» سیروتا کمک می‌کنند تا راه‌های اساسی برای انگیزه بخشیدن را یاد بگیرید. هر روشی را که ترجیح می‌دهید اتخاذ کنید. در مورد انگیزه دادن باید به یاد بیاورید که افراد متفاوت نیاز‌های متفاوتی دارند. بعضی افراد دوست دارند خودشان کار مناسب و روش اجرا را انتخاب کنند. درصورتی‌که برخی دیگر ترجیح می‌دهند تحت تسلط دیگران و بدون نیاز‌های مدیرانه کار‌ها را به انجام برسانند.

ادمین پاندا - 1398/06/02
می‌پسندم

مطالب مرتبط