نرم‌افزار سی ار ام به چه دردی می‌خورد؟

شاید شما هم موافق باشید که برای زنده ماندن در بازار پر هیاهوی کنونی، لازم است نیاز مشتری را بدانیم. برای مثال، نیاز به سریع رسیدن تاکسی، باعث شد تا اپلیکیشنی به اسم اسنپ به وجود بیاید. معمولاً در هر محله‌ای ۴ یا ۵ آژانس تاکسی وجود دارد. اما بارها پیش آمده است که وقتی از آن‌ها ماشین می‌خواهیم، یا ماشین ندارند یا زمان زیادی معطل‌مان گذاشته‌اند. اما اسنپ، زمان این انتظار را تا حد زیادی کم کرده است. در اینجا، نیاز مشتری شناسایی شده و با اپلیکیشنی ساده، برطرف شده است.

گفتگو کردن با مشتری، می‌تواند افکار و شخصیت‌اش را به ما نشان دهد؛ چه مغازه‌ای کوچک داشته باشیم و چه شرکتی بزرگ. بعد از اینکه نیاز مشتری را شناختیم، فکری به حال رفع آن نیاز می‌کنیم. حالا سوال اینجاست که چطور از مشتری اطلاعات بگیریم؟ اطلاعات را کجا ذخیره کنیم؟ چطور این اطلاعات را دسته‌بندی کنیم؟

برای اینکه به تصویری از نیاز، علاقه‌مندی و الگوی خرید برسید باید موقعیت مکانی شرکت، سن، جنس، الگوی بازاریابی، معایب و مزایای محصولِ مشتری را بدانید. شاید خنده‌دار و دور از ذهن برسد اما با چند بار مکالمه با مشتری می‌توان درباره کار و شرکتش اطلاعات زیادی به دست آورد.

بعد از هر بار گفتگو با مشتری، اطلاعاتی را که به دست آورده‌اید وارد نرم‌افزار CRM کنید. از طریق این اطلاعات به این نتیجه می‌رسید که این مشتری برای‌تان پُرسود است یا نه. اگر مشتری پُرسود باشد می‌توانید او را در دسته‌ای جداگانه قرار دهید. هر بار که محصول/خدمات‌‌تان تخفیف خورد، زودتر از همه برای مشتری‌های پرسود پیامک بفرستید. یا اگر در مکالمه‌های بعدی از شما تخفیفی خواست، نظر ویژه‌ای به او داشته باشید.

فرقی نمی‌کند صاحب یک نانوایی باشید یا گوشی موبایل تولید کنید؛ در هر دو مورد کسب و کار شما مشتری‌محور است. اگر بیزنس‌تان مشتری‌‌محور باشد، باید سه عامل درآمد، سود و رضایت مشتری سرلوحه‌ی کارتان قرار بگیرد. نرم‌افزار CRM هم برای کسب و کارهای مشتری‌محور طراحی شده است. پس اگر در هر حال حاضر از مشتریان شرکت دیتابیسی در اختیار دارید، چه در دفتر نوشته باشید چه در فایل اکسل، بهتر است اطلاعات‌تان را به سی ار ام منتقل کنید. با این کار:

ادمین پاندا - 1397/09/17
می‌پسندم