اهمیت سئو در بازاریابی اینترنتی

از میان تکنیک‌های مختلف بازاریابی اینترنتی مهمترین آن سئو است. یک وب‌سایت با کمک سئو است که می‌تواند کالا یا خدمات یک کسب‌وکار را از طریق موتورهای جستجو به مشتریان بالقوه‌اش نمایش دهد. امروز بیشتر مشتریان پیش از خرید، کالا و خدمات مورد نظرشان را در موتورهای جستجویی مانند گوگل جستجو می‌کنند. وب‌سایتی که از اصول و خدمات سئو استفاده کرده است، می‌تواند با به‌دست آوردن رتبه بالاتر در نتایج موتورهای جستجو، فرصت یافته‌شدن و دیده‌شدن توسط مشتری را می‌یابد. در غیر این صورت یک وب‌سایت در انبوه وب‌سایت‌های موجود در اینترنت غرق می‌شود.

 

ارزان بودن: سئو با پیاده سازی اصولی در طراحی وب، ساخت بک لینک‌ها و ایجاد محتوا امکان‌پذیر است و مانند تبلیغات نیاز به پرداخت هزینه‌ایی جداگانه برای نمایش ندارد.

پایداری: شبکه‌های اجتماعی همیشه در حال تغییر بوده و کنترل آن به‌دست صاحبان آن است. با سئو می‌توانید جایگاهی پایدار و همیشگی برای دیده شدن توسط کاربران و مشتریان بالقوه در فضای اینترنت بیابید.

ترافیک آلی یا ارگانیک: ترافیکی که از طریق موتور‌های جستجو به یک سایت وارد می‌شود حدودا ۶۴ درصد است. از آنجایی که کاربران جستجو و تحقیق خود را از موتورهای جستجو آغاز می‌کنند سازگاری با موتورهای جستجو نیز واجب است.

اعتبار: تقریبا ۷۳ درصد کاربران در همان صفحه اول نتایج جستجو کلیک خود را انجام می‌دهند. این به این معناست که اعتبار یافتن نزد موتورهای جستجو اعتماد و اعتبار نزد کاربران را نیز در پی دارد.

ادمین پاندا - 1398/02/29
می‌پسندم