بهره‌وری نمایندگی‌های فروش با نرم افزار سی ار ام

طبق گزارش Hubspot در سال ۲۰۱۵، نمایندگی‌های فروش فقط یک‌سوم از زمان خود را به فروش محصولات می‌گذرانند. پس مابقی زمان آن‌ها چه می‌شود؟ طبق همین گزارش، ۳۱ درصد زمان نمایندگی‌ها، به تولید محتوا می‌گذرد و ۲۰ درصد از وقت آن‌ها به کارهای مدیریتی و ارائه‌ی گزارش‌ها و پیگیری روابط با مشتریان می‌گذرد.

هاوارد اشمیت، مدیر اجرایی سابق مایکروسافت و مدیرعامل شرکت هوشمند نرم افزار CRM کمیکو، به‌سادگی توضیح می‌دهد چرا این مسئله اهمیتی حیاتی دارد: روش‌های موجود تکیه زیادی بر واردکردن دستی داده‌ها دارند و نمی‌توانند داده‌های کافی را برای تشخیص درست سطح تعاملات مشتری‌ها جمع‌آوری کنند. اگر یک مشتری ناگهان پاسخ دادن به ایمیل‌های استعلامی را متوقف کند و یا درخواست جلسات مشتری‌ها کاهش پیدا کند، مطمئناً نشانه‌ی خوبی برای سلامت ارتباطات مشتری‌ها نیست.

شرکت‌های تولید کننده‌ی نرم افزار سی ار ام، این مشکل را با راه‌حل‌های مبتنی بر فضای ابری حل می‌کنند و باعث می‌شوند وقت هدررفته‌ی نمایندگی‌ها فروش کاهش پیدا کند و آن‌ها بتوانند زمان بیشتری را به فروش واقعی اختصاص دهند. یکی از این رویکردها، تحلیل داده‌های به‌دست‌آمده از پلتفرم‌های ابری موجود نظیر ایمیل‌هاست. اشمیت معتقد است در پنج سال آینده ما شاهد خواهیم بود که قدرت واقعی محاسبات ابری داده‌ها، آموزش‌های نرم‌افزاری و موتورهای جستجو، انقلابی در فروش و تجارت به وجود می‌آورند.

ادمین پاندا - 1397/10/01
می‌پسندم