چرا کسب‌وکارهای کوچک به CRM نیاز دارند؟

نرم افزار CRM به صاحبان کسب‌وکارهای کوچک کمک می‌کند تا از عهده‌ی چالش‌های عملیاتی مربوط به پیگیری مشتریان بالقوه برآیند. آن‌ها می‌توانند با استفاده از نرم افزار CRM به سرعت رشد کنند و جایگاه خود را در بین مشتریان تثبیت کنند. در ادامه ده دلیل نیاز کسب‌وکارهای کوچک به سی ار ام را بررسی می‌کنیم.

به دست آوردن سرنخ‌های بیشتر و مدیریت تماس

برای کسب‌وکارهای کوچک به دست آوردن سرنخ و مدیریت تماس بسیار مهم و باارزش است. با استفاده از سی ار ام نه تنها به آسانی سرنخ‌های بیشتری به‌دست می‌آوریم، مدیریت تماس نیز مؤثرتر و یکپارچه‌تر صورت خواهد گرفت. نرم افزار CRM فضای ذخیره‌سازی امنی برای شما فراهم می‌کند. می‌توانید با خیال راحت مخاطبین، فرصت‌های فروش، فعالیت‌ها و برنامه‌های خود را در یک مکان ذخیره کنید و هر زمان که خواستید به آنها دسترسی پیدا کنید. مطمئن باشید این اطلاعات از بین نخواهند رفت.

درک مشتریان

برای یک کسب‌وکار کوچک (و حتی کسب‌وکارهای بزرگ)، داشتن درک عمیق از مشتریان کلید موفقیت است. آگاهی از اینکه آن‌ها دقیقاً چه می‌خواهند و چه نمی‌خواهند کمک می‌کند تا معاملات را به سرعت انجام دهید. سی آر ام به شما امکان می‌دهد تا تمام اطلاعات مشتریان را یک‌جا داشته باشید و به آسانی به آن دسترسی پیدا کنید.

مدیریت کمپین‌های بازاریابی

 

حتی در کسب‌وکارهای کوچک هم می‌توانید از نرم افزار CRM برای متمرکز کردن کل فرایند بازاریابی در ابزاری واحد استفاده کنید، به این ترتیب به تمام اطلاعات مورد نیاز برای راه‌اندازی کمپین‌های بازاریابی مؤثر در کسب‌وکار دسترسی خواهید داشت.

حمایت از مشتری

کسب‌وکارها از طریق نرم افزار CRM می‌توانند مسائل مربوط به مشتریان را دسته‌بندی کنند و با پاسخ‌های آماده شده از قبل به هریک از شکایات و خواسته‌های مشتریان رسیدگی کنند. به این ترتیب با بهبود شیوه‌های خدمات‌رسانی، سرعت پاسخگویی به مشتریان بیشتر می‌شود.

وفاداری مشتری

از طریق ابزار نرم افزار CRM می‌توانید درست در موقع نیازٰ محصولات یا خدمات خود را به مشتری ارائه دهید. از سوی دیگر، با توجه به اینکه تمام داده‌های مشتریان در سی ار ام ذخیره می‌شود، می‌توانید نیازهای‌شان را تجزیه و تحلیل کنید. این کار سبب افزایش فروش و افزایش رضایت و تضمین وفاداری مشتریان خواهد شد؛ زیرا مشتریان تمایل زیادی دارند که فرایند فروش به سرعت و به آسانی صورت گیرد. در این صورت آنها برای خرید مجدد به شما مراجعه خواهند کرد.

گزارش فعالیت

نرم افزار CRM به صاحبان کسب‌وکار کمک می‌کند برای مدیریت بیشتر فعالیت‌هایشان، به راحتی گزارش‌های هفتگی یا ماهانه‌ی آماده کنند. از آنجا که این فرایند خودکار است زمان زیادی طول نمی‌کشد و فقط چند کلیک کافی است تا دیگران به راحتی از فعالیت‌های فروش که در حال انجام است آگاه شوند.

کاهش وظایف مدیریتی

نرم افزار CRM بار وظایف غیرضروری‌ را شانه‌ی بیشتر مدیران برمی‌دارد. اگر دقت کنید حتی در کسب‌وکارهای کوچک نیز مدیران معمولا وقت کافی ندارند و این به دلیل بسیاری از اقدامات هر روزه است که به طور مرتب تکرار می‌شود. این وظایف تکراری هم وقت زیادی از مدیر و تیم فروش می‌گیرد و هم سبب کاهش سودآوری کسب‌وکار می‌شود. نرم افزار CRM از طریق خودکارسازی فرایندهای تکراری می‌تواند به مدیر و تیم فروش در انجام بهینه‌ی وظایف‌شان یاری رساند.

ادمین پاندا - 1397/09/20
می‌پسندم